Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 11 januari 2024

En vecka med mera program

Jag som sällan har nåt extra på gång utöver arbete, hund och familj har haft ovanligt mycket på gång denna vecka. I och för sej är det familj involverad också nu.

Annars är jag inte den som behöver nån extra kick i veckan. Bara det lunkar på i lagom tempo är jag den mest harmoniska.


I måndags var jag med mamma på gymmet. Vi har haft några fina timmar tillsammans nu i några veckor men nu går hon tillbaka till sin grupp som startar nästa vecka och jag har köpt några gånger till mej själv som jag kan gå på när det passar. Behöver nödvändigt stärka upp en förslappad kropp.


Tisdag besökte jag en god vän som jag inte sett på ett par månader, dock har vi haft kontakt via telefonen. Mysigt ändå att ses irl.

Onsdag, alltså igår steg jag på skidorna för vinterns första tur. Fint före och riktigt kul var det faktiskt. Hade kanske också tänkt åka idag men efter en tur med Bonzo kom jag fram till att det är pinande blåst och jag vill kunna njuta när jag åker.

På eftermiddagen hämtade mamma upp mej och vi körde till syster i Purmo där jag också fick träffa syskonbarnen. Det blir alldeles för sällan. Men hade nog så huvudlösa drömmar i natt att jag undrar om jag alls tål Purmoluften. 


I dag torsdag har jag andra lediga dagen i sträck och förutom att ha länkat med Bonzo har jag suttit en stund med svärmor, eldat och varit mest lat. Tittat på Lerin på Lofoten på play, så härligt program.


I morgon har jag arbetsdag igen och efteråt träff med sonens svärmor i Bennäs. Även helgen går i arbetets tecken. Just därför gör jag så lite som möjligt i dag. Har just tittat på två katter som lekt med ett möss här utanför, perfekt underhållning en torsdag.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar