Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 3 januari 2024

Genomgång

Gick igenom 2023 och olika händelser som präglat året. Jag hade faktiskt det ganska bra i huvudet eftersom det har varit några extra stora händelser under året.

Januari: Det blev månaden då Erik flyttade permanent till sin Sandra i Vasa. Som vanligt hade jag ett par blödiga dagar där fast jag inte sett mycket till honom före det heller. Han var ju faktiskt mest i Vasa. Men vetskapen om att det nu faktiskt händer fick hela mej ur balans, lillpojken...

Februari: Månaden jag startade upp ett nytt liv. Skrev arbetsavtal med Omsorg...


...och köpte min allra första bil.

Mars: Hög på mitt nya arbete. Lyckan att få arbeta som vårdassistent, en dröm hade gått i uppfyllelse. Och så rätt jag hamnade, precis som när en pusselbit faller på plats.


April: Jag fick äntligen min efterlängtade 50 års present. Konserten med Andrea Bocelli. 1 år och 9 månader efter min födelsedag.

Vi bowlade även med familjen i Vasa. 

Maj: Då var jag med mamma på roadtrip till Vasa. Till nya Prisma b.l.a sen hälsade vi på hos Erik och Sandra som egentligen var huvudmålet.

Till Tammerfors på shoppingdag med vän efter att stormen lagt sej efter hockeyn.



Juni: Min älskade fammo somnade in 96 år gammal. Alltid saknad, aldrig glömd.


Juli: Raraste mamma firas av oss barn med familjer. Överraskad i Helsingfors.


Augusti: Vi tog en dag i Kalajoki. Hyrde el fatbike och virrade runt här och där.



September: Kände mej tydligen sliten... Njöt det sista ur trädgården och var på skördefest.



Oktober: Knockade mej totalt, vi fick varsin present av Patrik och Lotta. Vi skulle bli farmor och farfar! Inget är som väntans tider, så mycket kärlek och oro som ryms i det.

Vi var på Ben Granfelt konsert på Ritz. Stina Wollter var jag med en kompis till Schaumansalen för att lyssna på.

November: Med mamma och syster på shopping till Mall of Tripla. Även till Vasa för ännu en bowlingskväll med familjen och mat på Vörågatan.

December: Julmys för hela slanten.

Alltså helt fantastiskt år.











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar