Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 13 februari 2024

Upp på hästen igen

"Upp på hästen igen" Kan man ens skriva det den som inte rider? Jag är i alla fall igång med arbete igen, det är det jag menar ;)

Har varit överraskande kreativ den senaste tiden och har även tagit fram akvarellerna. Inga stora svängar med penseln men smågulliga kort har det blivit.


När jag körde över bron häromdagen tänkte jag vad det är för galning som är ute och fotograferar? Vid närmare betraktelse var det min egna gubbe som balanserade där på snö och is.


Syster hörde av sej i går morse och undrade hur läget var med mej och jag knäppte en bild och skickade, nästan på kant till övertaggad. Oj vad jag hade saknat mina mina "vänner" Det första jag fick höra från sängen på mitt första besök var: "Jag tyckte visst att det var en bekant röst, så roligt att se dej <3 Jamen man blir ju varm i hjärtat!


Firade också presidentvalet? fastlagstisdag och vändag med en klient. Så gulligt och fint gjort, att få en sån kaffepaus mitt i städandet. Dessutom en ingefärsshot efter mitt sjukande.

Presidentvalet diskuterades med så gott som alla klienter under dagen. Förvånansvärt vilka fria och klarsinta tankar de hade om kandidaterna. Jag var så imponerad.


Fast jag just varit sjukskriven så rullar arbetslistorna på vilket gjorde att jag hade ledig dag i dag. Startade långsamt upp dagen med brasa och stickning.


Ett stycke bebbevantar blev klara.

Har under dagen hämtat nytt pass och id kort från Handelsboden i Lillby och passade samtidigt på att besöka en tant på Purmohemmet.


I kväll är vi bjudna på kaffe till Tallbacka <3


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar