Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 23 december 2020

Allt kan inte lyckas

Nu tror jag julen har landat i detta hus.

Började från morgon med att baka småbröd som var lite för länge i ugnen. Sen gjorde jag en cheesecake som misslyckades totalt och ser ut som om den blivit ätit redan en gång. Men allt kan inte lyckas och det blir jul ändå. Golven är skurade och mattorna inne. Få se om de är nerpissade före julhelgen är över, men jag tycker vår lilla vän har blivit så duktig på att säga till nu. Det tog sitt lilla tag men nu sover han nätterna igenom också och det är så otroligt skönt. Det var hela företaget att sömndrucken vackla ut i natten och sen stappla in igen med en valp som då var pigg och leksugen. Annars med julbestyren återstår nu att stryka den stora bordsduken och bordsunderläggen. I kväll ska jag duka fint för en extra mysig frukost i morgon. Så bra att ha det klart kvällen innan.

Bonzo är i spänd förväntan inför morgondagen och har redan börjat vänta på tomten. När kommer han?


Och från vilket håll?


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar