Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 5 december 2020

Min lördag

Så synd att det vita nu regnar bort, det var så fint mot all ljusdekoration där ute. Men här inne lyser julen med sin glans, ostädat och allmänt kaos. Men efter en hel arbetsvecka finns inte orken bara till för måsten. Det behöver vara roligt också.


Vi var till skogen för att hämta granris och Bonzo övningskörde för första gången. Gick väl så där. Vi har dragit el till uterummet och hängt upp en stjärna där och jag gjorde en annan liten dekoration med en slinga som hade många mörka lampor. Men man får inte vara så noga, det som lyser det lyser.


Årets julkula blev en Bonzokula, My First Christmas. Jag som fasade för en hundfattig jul har nu en vilding på snart 5 månader i huset och jag älskar det. Hur granen överlever eller ej står skrivet i stjärnorna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar