Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 25 december 2020

Uppesittarkväll till juldag

Hej mitt i julhelgen!

Vår sedvanliga uppesittarkväll blev glögg och grillad korv på terrassen hos mamma och Hasse. Vi sjöng in julen med Nu tändas tusen juleljus, det byggdes snögubbe och jag läste Tomten av Viktor Rydberg. Det blev hur bra som helst bara man anpassar klädseln till uteliv.


Julaftons morgon kilade jag upp för att brygga kaffe. Gjorde skinksmörgåsar, kall risgrynsgröt med plommon och kanelkvark toppad med apelsin och skar äppelklyftor.


Vi for på promenad men tände först ett juleljus åt Zeb <3


På eftermiddagen kom ungdomarna och vi började med att skåla in julen. Sen åt vi tills vi nästan sprack och jäste framför Kalle Anka. Vissa tog sej en tupplur.


Våra fina ungdomar.


Kvällen avslutades med ett par timmars långt brädspel. 


När juldagsmorgon glimmar. Tänk att vi blev förärade med en vit jul, det hade väl ingen vågat hoppas på.


Bonzo och jag utforskade ett vitt orört vinterlandskap.


Jag har myst i soffan med en julklappsbok.


Försökt få Bonzo att fatta sin julklapp från oss. Ännu inte fattat...


Han fick också en sköldpadda som skulle vara väldigt tuggtålig. Redan i går kväll rök inälvorna och jag sydde med björntråd i morse. Det hjälpte inte lång stund och nu är den stendöd men lika omtyckt ändå.


Han har vilat ut i dag vår lilla vän. Han kände nog på sej att det var något extra med gårdagen och var så upp i varv hela dagen att han nästan blev svår att hantera. Det knackades på dörren flera gånger under dagen och hans tvåbenta kompisar stod plötsligt med tomtebloss utanför köksfönstret och jag trodde han skulle flyga ut genom rutan. Då fick han fara ut och hälsa på dem en kort stund men hade svårt att varva ner. Aldrig lätt att vara liten i juletid.


Pyjamas och julklappsstrumpor hela juldagen, det är grejer det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar