Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 22 december 2020

Jullov

Jullovet har börjat.

Vi fick gröt och skinksmörgåsar i arbetet i dag, bakelse och glaserade pepparkakor till kaffet. Och i fredags fick vi julpaket från Snellmans med en massa gott i. Så vi har inget att klaga på nu verkligen.

Fast jag städat lite nu varje kväll tar jag en ordentlig städning i morgon, bakar nån kaka och är nöjd så. Tycker mej se en trend i att det blir enklare för var år som går. I stället kan vi fundera en extra gång på varför vi egentligen firar jul. Betala in en extra slant till välgörenhet eller så. Jag satte en liten slant till cancerforskningen och finner glädje i att kunna bidra till nåt så viktigt.



 Barnasinnet lever och frodas och nåt måste alltid pysslas ihop till jul. I dagarna har det blivit en pappersstjärna och snögubbar av bubbelkorkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar