Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 14 december 2020

Julboken

För en tid sedan hittade jag uppe på vinden i en låda en julbok. Och det var inte vilken bok som helst utan Tomtarnas Julbok.


Jamen så värdefull. Fått av mormor julen 1978 <3


Vilken lycka att den är bevarad tills idag. Den kunde ha försvunnit i våra otaliga flyttar, den kunde ha slängts eller blivit trasig. Nu är den tejpad i ryggen med målartejp och bläddras inte så ofta i. Men i julhelgen ska jag läsa den, det måste jag få tid till.


Roliga och glada bilder.


Man blir lite som barn på nytt när man hittar en sån raritet. Annars är jag svag för julböcker för barn och brukar då och då köpa en ny inför jul. Hoppas inte nånsin att barnasinnet tas ifrån en.


 

1 kommentar: