Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 december 2020

Julannandag

Dagen har innehållit mycket uteliv. Bonzo och jag studsade omkring i skogen från morgon när det ljusnat. Och senare tog gubben och jag cyklarna för en tur som blev kortare än tänkt men då sidovägarna är så spåriga nu att man hela tiden ska ha koll var hjulen går och på landsväg är det inte lika roligt och dessutom kalla vindar.


I kväll skulle gubben ut med kameran och vi andra följde med. Började vid Pedersöre kyrka och medan han riggade upp promenerade Bonzo och jag in till stan.


Bonzo ville naturligtvis se julsymbolerna och tyckte de var särdeles granna.


Torget var också en stor spännande plats. Dock var det inte lätt att hitta skärpan på en hund vars huvud gick som på ugglan.


Vi rundade Jakobstads kyrka och tittade sen i skyltfönster och jag såg en sån fin vas och dreglade säkert ner skyltfönstret när jag stod med näsan tryckt mot rutan. När det blir vardag måste jag helt enkelt sticka mej in och fråga priset, kan liksom inte släppa bilden av den gröna vackra skapelsen. Nå vi tog oss vidare till utkanten av Skata tills gubben dök upp med nollkänsel i fingrarna. En fotografs stora dilemma vintertid.


Och för en liten var detta nästan överväldigande för både lukt och känsel och nu ligger han däckad med alla nya intryck i huvudet.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar