Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 3 december 2020

Svetsat lååånga fogar


 Sörjer över att snön försvinner och dagens arbetspass har bestått av kaffekokande och långa svetsfogar. Långa betyder mer exakt ca 80 centimeters fogar och de blev faktiskt både jämna och raka. Nästan som man trott de var robotsvetsade sa en mångårig svetsare och jag sög åt mej naturligtvis. Långa raka är mycket enklare än små runda.

I kväll trotsade jag halkan och for på tur med cykeln, runt bland julprydda bostadsområden. Sen hem till mamma för en kort träff och kom hem med nya vantar i en favoritfärg. Tusen tack, hemstickat säger man inte nej till.

I morgon. Fredag och jultårtor till kaffet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar