Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 12 december 2020

Pausade

Det blev visst så att jag pausade ett tag. Utan att skriva och fullt upp med att riva upp en sticksöm en kväll. En annan kväll gick åt till att sticka allt det som rivits upp kvällen före. Och i går fyllde min förstfödde 29 år och det bjöds på tårta i deras julmysiga hem.

I dag har jag varit några timmar ute på vift. Bonzo behövde mera mat och en julklapp inhandlades på samma gång till honom. Vi behövde mat, små klappar inhandlades och jag köpte små växter och gjorde ett eget arrangemang i kruka här hemma. Billigt och bra.


Köpte ett Ölbröd från Brödhörnet som var riktigt gott att sätta tänderna i när jag kom hem svulten och utschasad. Det tar på att springa runt med munskydd och tänka på att hålla avstånd bland allt folk.



 Här en bild på det som tagit mej ett par kvällar nu. Inte blod svett och tårar men definitivt en mildare variant. Jag som inte mönsterstickat på 25 år minst kunde väl ändå ha börjat lite enklare. Men ska det vara lapphund så ska det vara lapphund. Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar