Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 11 juni 2021

Den ofrivillige simmaren


 Bonzo, den ofrivillige simmaren. 

Ändå har vi tagit med honom två dagar i rad nu och när vi får honom lirkad ner i ån och han känner att han inte bottnar börjar han simma så fint. Koppel har vi fast honom i för annars skulle vi nog få plocka upp honom i Ytteresse, det strömmar så otroligt friskt och massor av vatten. Hoppas bara att han kommer på att detta är riktigt skönt och svalkande och en höjdpunkt varma dagar.

Nu hoppas jag på regn trots att helgen ligger framför oss. Det skulle friska upp och jord och växter skulle må så gott av det. Det har varit en tuff vecka i fabrik och det hotades med att jag skulle handsvetsa i dag men sen blev det så att jag fick plocka i delar och robot svetsade. Det betydde att jag kunde gå lättare klädd. En svetskompis bjöd på flaskor med vichy vatten och firman delade ut glasstrutar, små saker som gör stor skillnad i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar