Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 6 juni 2021

En helg

Som så många gånger förr så vaknar jag med stresspåslag lördag morgon. Allt som jag borde hinna med på min lediga dag och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Min gubbe är desto klokare och sa att vi börjar med att ta hunden på promenad eftersom molnen skymde solen och det ännu inte var så varmt. Så det gjorde vi och resten av dagen löpte på hur bra som helst och jag fick mycket gjort och mycket njut i sommarvärmen.


Så länge gubben oljade in terrassen bytte jag till sommargardiner i köket, tvättade kläder, dammsög och skurade golvet.


Dessutom bakade jag en rabarberpaj till eftermiddagskaffet. Snacka om att vara effektiv! Iste i vanlig ordning.


Bonzo i vassen. Än så länge en badkruka.


Sen gäller det att följa med allt som händer på andra sidan väggen.


Ungdomarna kom med ingredienser till Aperol Spritz och blandade till två kannor som vi avnjöt i solen före den spännande hockeymatchen började. När Finland tagit sej till final var temperaturen lämplig för att ta sej an grönsakslandet. Jag vände upp jorden, gödslade, sådde och vattnade.


Med en ej sinande energi tog jag Bonzo ännu på en liten kvällsrunda.


I morse tog vi cyklarna och trampade i väg. Gubben skulle på en längre runda men jag som inte cyklat på ett tag pga pollen svängde vid Fårholmsbron i Larsmo och var nöjd med det.




 I kväll tog jag med glass och besökte farmor. Hon behöver få allt njut i världen jag kan ge henne.

Och nu väntar en rysare i hockey. Vem vinner? Finland eller Canada?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar