Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 21 juni 2021

Trädgårdsbloggen

I går kväll haffade jag Bonzo på bild i färd med att stjäla en gurka från köksbordet. Men jag tyckte det var så gulligt så, en gurka av allt gott kan man tycka. Så det slutade med att vi delade på den. Rakt ur växthuset och himmelsk god.


I dag njuter han mest i skuggan och här inne ligger han framför golvfläkten. Tuffa tider för både hund och fabriksarbetare. Tyckte synd om gubben som jag genomsvettig efter en halv timme när jag fick åka hem. Hade jag haft bil hemma hade jag levererat glass till dem.


Man kunde nästan tro att detta är en trädgårdsblogg med alla gröna sköna bilder som publicerats den senaste tiden men ack så fel ändå. Vår lilla klena täppa är inte mycket för världen att beskåda men jag gläds oerhört åt det lilla. Så där alldeles lagom för att jag ska orka sköta och ta hand om.


Broccolin håller på att ta fart, den som jag aldrig haft tidigare. Det bästa beslutet var att plantera den i växthuset med fiberduk över. Inga skadeangrepp så långt.



 Skrev jag att jag besökte Blomqvists plantskola i går? Häggmispelträden som dog under vinter blev förnyade med endast ett litet mindre träd. vet inte vad det är just där men inget överlever särskilt länge. Inga sorkar, det är uteslutet men om leran ställer till det som finns på djupet, jag vet inte. men vi gör ett sista försök nu. Annars ska jag bära hem ett flyttblock och ställa över hela gräsplätten.

Ungefär som med vinrankan som vissa lever några år andra inte ens över vintern och jag hade bestämt att inga fler. Men så hade Leif så stora och fina och utan att ens tänka fanns en med i bilen hem. Så det kan gå.

Och om jag inte skrev i går (hjärnan nådde kokpunkten och smälte) så träffade jag på en studiekollega från konstskolan som jag inte sett sen vi slutade. Hon bor i Vasa och av alla ställen så träffades vi i Lepplax, så roligt.

Nu tror jag det blir ett dopp i ån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar