Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 20 juni 2021

Söndag med gråväder

Startade dagen med alternativ outfit för hundpromenad. Det är väl inte så noga tänker jag här ute på landet.


Blöt hund efteråt men ack så lycklig.


En fröjdefull syn i växthuset, det bara strösslar gurkor nu.

Vi gjorde pizza på grillen åt våra ungdomar i dag som jag tror blev uppskattat. Hela tiden lär man sej något nytt också i den processen.


Och den stackars kiwiplantan som blir uppgrävd av den andra hunden i följd verkar ha ett tålamod utan dess like och visar sin tacksamhet med att blomma.

Besökte farmor i kväll och hon var så kaffesnål. Sen somnade hon och jag smög mej ut på tå för att inte väcka. Hoppas hon senare hann få sitt kvällskaffe.



 Nu har jag två veckor med fyra arbetsdagar var sen ska jag gå ner i ett viloläge som  heter duga. Knappt att jag kan fatta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar