Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 24 juni 2021

Kvällen då jag red en enhörning

I går kväll visste jag att jag skulle hämtas av mamma, så mycket mer hade jag inte nån vetskap om. Det är så det går till när den närstående 50 årsdagen ska firas. Lotta hämtades upp och vi mellanlandade hos syster. Där fick jag blomsterkrans i håret och det bar av vidare.


De tog mej till Vilobacka och Edes trädgård.


Mycket fint att reflektera över.


Mamma och Lotta, två blommor bland blommor.


Madelen, syster Petra, jag och Lotta.


Det blev Uffes med fördrink.


Och supergod mat, mums!


På Slipibeach fortsatte festen och efterrätten.


Sötbomber på fat och till fots.



Det var pyntat med ballonger och vimplar.


Gulliga Marie satte sista touchen.


Det sa plopp!


Love you all!


Paketöppning.


Vissa så stora att jag bara fick kika i bakluckan.


Det var sång och tal och jag fick dra på mun, skratta högt och fälla nån känslotår.


Vilka härliga människor jag har glädjen att omge mej med. Än i dag bubblar hjärtat över att lycka och jag är så oerhört tacksam över gårkvällen. Den kommer finnas i minnet länge länge.


Så fint.


Den vedeldade bastun stod varm och redo och sen guppade vi som små runda sälar omkring i den 30 grader varma poolen medan junikvällen gick över till sommarnatt. Att det fanns en morgondag med tidig väckning och en sista arbetsdag före midsommar ville jag skuffa undan så länge det gick. 

Hejdå enhörningen, det där klarade vi galant du och jag <3


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar