Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 4 juni 2021

Fredag

Så var igen en arbetsvecka förbi och semestern närmar sej trots att det är en hel del kvar. Men veckorna går så otroligt snabbt nu. I går var jag på massage mitt i arbetsdagen när ingen annan tid fanns att få och på kvällen fick jag besök av fina lillasyster och hennes yngsta tös. Så rikt med en syster <3

I morse när jag körde till arbetet (gubben hade cykelledigt) så stannade jag för att ta morgonens bild vid forsen.


Hem med svullna fötter då jag hade slut på rena stödstrumpor som jag i princip alltid använder i arbetet. Ett svalkande fotbad avhjälpte snabbt. Veckans nya Leva&Bo att bläddra i.


Och ett glas iste. En återkommande favorit varje sommar.


En lätt och fräsch doft i Dermosil paketet.


Aronia snart i blom.


Jätteramsen, också en stor favorit.


Under Ginnala lönnens späda grenar lyssnade jag klart en deckare om mord och ond bråd död i ett fallfärdigt och längesen nerlagt mentalsjukhus.



 En däckad vovve efter en förfärligt het dag. Om några timmar kan vi ta dagens promenad när temperaturen sjunkit till mera acceptabel nivå för en pälsklädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar