Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 17 juni 2021

Rubrik koma

Denna godbit blev 11 månader i går. Snart får vi fira 1 år med partyhatt och ballonger. Önskar så att han skulle komma ner i varv så smått och kunna dämpa sin livsglädje några hack, det är liksom lite i överkant om jag ska uttrycka det milt. Tiden lär utvisa.


Tufft med värmen på arbetet i dag och jag var rätt tam när vi kom hem. Men med mat i magen kvicknade jag till och vi hjälptes åt med att klippa gräsmattan som bara växer och växer, den förstår inget annat.


Ginnala lönnens oansenliga blom men skir och vackert på sitt sätt. Fredag i morgon och arbetsdagarna har räckt bra till trots att jag var ledig måndag, konstigt nog. I morgonkväll ska vi göra pizza på nyinköpta pizzastenen som ska sättas på grillen. Undrar just om jag ska göra degen redan i kväll och låta den få en rejäl långjäsning. Hoppas i alla fall att det blir redigt gott.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar