Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 juni 2021

Midsommarafton och dagen innan

Dagen före midsommarafton var en festligare dag i arbetet. Klockan 13 stod vi vi ute på gården i kö för mat från Daniels grill bar på hjul. Jag åt pulled pork med franska och sallad och så fick vi kaffe med jordgubbsbakelse. Inte illa pinkat, vi är väl i dagsläget uppemot 65 anställda.

Jag blev uppvaktad med anledning av kommande födelsedag med blommor och presenter och här är det chefen som överräcker blomkvast.


Av arbetskamraterna fick jag ännu en blomkrans så jag har fått byta om som jag tyckt. I går simmade jag till och med med krans i håret.


Ljuvlig kvällspromenad på torsdagskvällen.


Midsommaraftons morgon gjorde jag fint på köksbordet och sedan dess har vi inte kunnat använda det, haha!


Jordgubbar hör till.


Ungdomarna kom för att avnjuta gott på eftermiddagen.


På kvällen njöt vi i all enkelhet på tumis.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar