Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 9 augusti 2021

Arbetsdag

Morjens måndag!

Jag försökte hålla flinet uppe liksom humöret. Verka taggad och redo för nya tag. I själva verket var jag som en marsian som landat på jorden eller tvärtom. Som ett stort frågetecken som fatta noll och som inte hade en aning hur jag hamnade här. Jag hade ju semester just. Sakta med säkert tog jag mej upp på banan igen, tränade lite svetsfogar och i morgon kör jag för fullt igen.

Sitter i soffan och skriver detta och hittills har jag slumrat in två gånger så rutan hunnit mörkna mellan gångerna. Det tar på att arbeta.


Så glad att komma hem till Bonzo, ge honom mat och sen ta honom ut på en runda. Sedan en runda bland blommor och grönsaker med vattenkannan, som jag håller på att tröttna på detta eviga vattnande.


Kiwi frukterna är inte stora men de hänger där lika envist varje gång jag lyfter på bladen. Hoppas så jag får ett slutresultat i år. I fjol hade busken en kiwi som den släppte i det tidigt stadium.



 Enda som är pigg hos oss nu är denna blombukett. Mina ögon flyter i kors och jag måste få en balja kaffe nu annars tar jag natt halv sju. 

Är det så här det känns att arbeta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar