Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 12 augusti 2021

Varm torsdag

Uppförsbacke hela långa arbetsdagen. Roboten har krånglat liksom kaffemaskinen och ett tag gick jag så het att jag trodde jag satt eld på röven. Olidligt hett under svetskläderna.

Det som höll mej uppe var mötet med farmor jag skulle få till efter kvällsmaten. Spänd på hur läget skulle vara eftersom det gått nerför under en tid. Trots att benen inte längre bär och hon måste ha lyftanordning så var hon pigg och pratsam och på gott humör. Vet inte när vi sist samtalat på det viset vi gjorde i dag. Först matade jag henne och så for vi ut på en halvtimme innan jag hjälpte henne i säng. Helst hade jag stannat så länge hon var vaken för vi hade en riktigt trevlig stund tillsammans.


Här hemma har jag en dahlia som slår ut som bäst och kommer få fantastisk fin färg. Den blir det att följa med lite extra.


Syrenhortensian är verkligt maffig i år.


Så har jag tagit upp rödlöken då jag såg att den höll på att bli maskäten. Att man aldrig ska få ha något i fred. Och på tal om fred så är det fredag i morgon. Hurra hurra, fredagspeppen är tillbaka!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar