Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 7 augusti 2021

Augustis första lördag

Tror jag tagit ett nytt rekord i dag med att ta minst bilder med telefonen. Men det är ju skönt att kunna släppa det också nån gång.

Eftersom dagen varit solig och fin hade jag gubben att föreviga mej med mina solrosor för att minnas hur höga de faktiskt blev.

Dagen har innefattat en begravning och det är sorgligt hur sorgen ska drabba samma personer så tätt inpå tidsmässigt. Att inte hinna ur en sorg före nästa knackar på. Ber att det ska finnas kraft ändå.



 Invigde min nya gryta i dag och förberedde morgondagens familjesammankomst. En ordentlig köttgryta bara att värma när potatisen är klar. Detta är också en fördel med den tid vi har framför oss. Rejäl matlagning gjord med omsorg och inte bara att man slänger på grillen vad som hittas i kylen.

Nu sitter en liten en på köksmattan och meddelar att det börjar bli dags för kvällspromenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar