Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 28 augusti 2021

Underbara lördag

Underbar morgon!

Efter åtta timmars sömn var jag som pånyttfödd och kunde kasta mej in i dagen med full energi.


Efter frukost begav vi oss ut på morgonrunda.


Ha du vori ti låådo?


Fotsvamp eller nån annan svamp, who knows... Bussit hursomhelst.


Hem och chilla med fjärilarna.

Sen kom stora rycket och jag bytte sängkläder, tvättade, städade och ringde för att anmäla min ankomst till farmors boende.


Vi hade faktiskt tänkt åka iväg på ett cykelevenemang i Evjärv i dag men jag tvekade lite över folksamlingen och min småvärkande axel. Så det blev att gubben gjorde en egen rundaoch jag fick möjlighet att besöka farmor. Hon fick kaffe med dopp då jag kom dit, sen for vi på promenad i det vackra vädret. Via fornstugan till Pallens och tillbaka efter landsvägen. Så satt vi en stund på bänken utanför och farmor njöt i fulla drag av det vackra vädret. En eftermiddag med guldkant.


Här hemma gjorde jag fint på terrass bordet.


Fixade mat som vi avnjöt i kvällsvärmen. Sås är livet!


Kaffe och efterrätt på det, är det villa avslutning så är det. Tacksam över att vi har all in one hos oss. Behöver int naa stans.

Förresten hade vi finbesök sent i går kväll <3




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar