Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 17 augusti 2021

Full vaccinerad

Började tisdagen med en kopp passande te.


Regntungt överallt, men ändå väldigt härligt.

Jag arbetade kortare dag och körde till Bennäs för att få andra vaccindosen. Nu är jag full vaccinerad tills de kommer på att vi ska ha en tredje. Bara att vänta på eventuella biverkningar.


Tog det lugnt när jag kom hem, en balja kaffe och en kaka på ägg och banan 1,5 minut i mikron och så satt jag och njöt.


Sen på hundpromenad och kollade in  hur mycket vatten dahliorna tål.


Inget vinbryggeri i år heller men får dock smaka.


Kvällsmaten intogs i uterummet och så satt jag och stickade en stund så länge Bonzo sov under bordet.


Bonzo kör med rastafrilla i våtvädret. Tycker annars han har konstig hårväxt på huvudet och kan inte annat än småflina åt det. Gulligt hursomhelst.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar