Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 21 augusti 2021

Blött och grått

Så tråkig dag anser Bonzo och ligger hopkurad som en räv uppe på soffryggen. Jag tycker ändå det varit rätt skönt, allt lugnar ner sej av ett ihållande regn. Jag hade gärna gått en match med mtb cykeln  men så ivrig är jag inte att jag behövt ut i detta väder. Istället har jag städat, tvättat kläder och stickat.


Ytterst uttråkad. Enda upplyftande under dagen var när mommo kom på besök, då blev det fart minsann när hälsningsritualen som ingen riktigt uppskattar utom hunden själv skulle utföras. Sen lugnar det dock ner sej. Förträffligt med ett mamma besök en sån här dag. Vi drack kaffe, åt bulle, ventilerade och utvärderade.


Under förmiddagen la jag i alla fall en timme på farmor. Det var funderingar om min farfar och jag lät henne hålla ett fotografi av honom och berättade hur han såg ut på fotot. På så sätt såg hon honom genom mina ögon. Jag skedade i henne lite yoghurt eftersom det varit si och så med morgonmålet. När jag lämnade henne kramade hon om mej och sa tack kära Anette för att du kommer ihåg mej. Då känns det extra bra i hjärtat.



 Nu myser vi skiten ur denna elända regnväderskväll, visst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar