Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 11 augusti 2021

Invigning av "vinter" grillen

I går kändes det som om det äntligen var dags att inviga nya grillen. Eftersom vi lägger en massa tid på att vara hemma så får man till exempel ta en bit av Lapplandskänslan till husknuten. Och på en vandring i lappländska marker sitter det fint med kaffe som kokats över öppen eld.


Kaffe smakar definitivt bäst utomhus, fast jag hade malt på onödigt mycket.


Korv skulle naturligtvis testas. Tror vi kommer ha många trevliga sammankomster kring denna grill i höst och under vintern.


>Och där bredvid färdas aroniabären som bäst. Trädet har aldrig haft så mycket klasar som nu och jag hoppas det räcker till både oss och fåglarna.


Hungrig och sugen på sött när vi kom från arbetet i dag. Rörde ihop banan ägg och kakao och körde i mikro. Riktigt gott och en hälsosammare variant. Detta blir flera gånger.


Buketter med många slags färger, det är min melodi i sommar. Nu plockar jag in hejvilt för jag njuter mera av blommor i vas här inne nu än att de står ute och regnar bort.



 En lugn och stilla kväll har jag. Åskan hörs därute och jag får strax stänga datorn. Vilken tur att man har en rolig sticksöm att ta till när det inte lockar med nåt annat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar