Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 maj 2022

Gott och blandat



Startar med att dela hur en jumpa lektion ser ut hos oss. Livs levande vikter och långkalsonger, då kommer man långt.


Gårdagen när någon dragit med penseln över en ännu våt målning...


+8 grader och sol är på tok för varmt anser Bonzo och lägger sej i sin grävda grop med utsikt för att chilla.


Matte igen misströstar och förbereder sej för en socksommar. Får man vara lite stolt över första paret ankelsockor med hålmönster. Naturligtvis får man det!


Beundrar Scilla under vår promenad, tänk att det knappt orkar nån enstaka ur vår gräsmatta. Samma ynka år efter år.



Men så har vi egen pool, uppväger det mesta anser Bonzo.


Jag fick vänta nästan en vecka på glass. I Tammerfors kom aldrig riktigt tillfället trots att jag försökte. Men oj så gott det var, värd all väntan.



 Upptäckte tussilagor bakom ladan och blev så på riktigt glad. Blev snabbt nertagen på jorden igen att de är ett riktigt otyg när de väl kommer igång. Tills de blir ett riktigt otyg kommer jag att glädjas åt dem.

Lilleman kom hem för att fira mamma med choklad och skraplott. Gödde honom med grillat och glassbåt, på söndag har han annat för sej. Glad att det finns tid för gamla mamsen i hans liv ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar