Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 29 maj 2022

Sköna söndag

Så härligt att starta upp dagen med en långpromenad med Bonzo. Tacksam över att mitt trilskande ben fungerar igen tack vare att felet hittades i ryggen. Man blir fort på dåligt humör när kroppen inte fungera som den ska.


Uterummet har blivit ett härligt avkopplingsställe och här satt jag en stund efter promenaden och bara var.


Hälften av ungdomarna kom på mat i dag och vi intog kaffe och summer edition av glassbåt i just uterummet. Här inne blåser det inte.


Björnbärsbusken som nu överlevt två vintrar (kors i taket) har fått flytta hit när mer och mer flyttar in i själva växthuset.


Den tacksamma Klematisen är full av knoppar.


Här där våra somrar levs, utan villa, husvagn, husbil och ingen stress.


Nära till vatten och den ro som ån ger. 

Snart släpps pucken i Nokia arenan och spänningen är oliiidlig. Hoppas du sitter bänkad och känner magin i en hockeymatch lika mycket som jag gör.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar