Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 28 maj 2022

Helt klart godkänd lördag

Efter att ha börjat dagen med att fylla en släpkärra med skräp och lämnat vid ekopunkten, gått långrunda med hunden och skurat golven var vi redo för hockey. Bryggde kaffe och tog fram glass för att njuta till max. Och vilken match det blev! Så glad att mitt hjärta inte har nåt större fel för annars hade det inte hållit i dag. Hur kan det bli så spännande och hur kan man bli så engagerad ifrån soffan! Som de kämpade! Visst skulle det sitta fint med seger i morgon på hemmaplan. Återstår att se.


Efter dagens vinst måste vi lugna nerverna så vi tog varsin gräsklippare och for över hela gräsmattan. Efteråt slog jag på grillen och slängde ett par biffar på. I väntan blev det lek med Bonzo, så vild att han nafsade mej i armen och ett litet blåmärke som följd. Den som sej i leken ger...


Nu är hög tid för en av mina favoriter, jätteramsen. Plockade in tre långa stjälkar att sätta i vas, ibland behövs inte mer än så.

Väntar på att bastun ska bli varm och är på det klara med att denna dag får ok stämpel i pannan.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar