Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 8 maj 2022

Morsdag

I går kväll tände vi en våreld, satt tätt på en liten bänk och stirrade in i elden. Mysigt och fridfullt.


Morsdags morgon och flagghissning.


Jag hade inhandlat godsaker till frukosten. Bäst man köper själv så får man det man vill ha.


Ugnsvarma och smöriga mmm...


Gubben ut på länk med hunden då jag inte är kry i min höft och ben. Konstaterade att jag har ett nytt favoritställe under soliga förmiddagar, laduverandan. Glad ändå att jag har samlat på mej en massa krafs för här inne har en pall stått och samlat kläder och nu blev den perfekt i solhörnet att sitta på. Så perfekt.


Firade svärmor under eftermiddagen och Bonzo var så glad när vi kom hem igen, satte sej genast i famnen. "Du och jag matte" <3


Sen skulle det peedas och jag satte mej i uterummet och hade en skrivarstund. Kvällssolen var varm och skön där så jag bestämde mej för en njutarstund, det är ju ändå bara morsdag en gång om året.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar