Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 26 maj 2022

Regn

Ett ordentligt regnväder är över oss och så bra att vi kalkade gräsmattan i går. Dessutom fylls tunnan med regnvatten så egentligen bra positivt. Vi är på väg på kalas och för den delen hade ju solen kunnat närvara, nu blir det innesittande. 

Jag har nya glasögon och solglasögon och det retar mej lite att jag inte genast får testat dem, känns alltid lite spännande med nya.



Vi inledde långhelgen med mat på Uffes. Jag valde Chuck eye roll med kantarellsås och kaffe och glass till efterrätt. Riktigt mums.


En promenad på Stinas holmarna efteråt för att få krok på sej i bilen hem.


Där den glade med fästing i ögat väntade.


Dessa flyttade jag i ny bänk i vår och nu blommar de, hoppas på duktig spridning.


Lungörten är en trevlig sak med sin blåa färg.


Häggmispeln kommer att blomma som aldrig förr, precis full av knoppar. Så härliga tider nu.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar