Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 maj 2022

Firat in våren ordentligt

Är det vappen och 1 maj så ska det väl firas ordentligt tänkte vi och begav oss med goda vänner till Tammerfors.


Hotellet var som ett enda stort maj kalas.


Det var ju denna helg jag skulle fått min 50 årspresent av familjen, Konsert med Andrea Bocelli och hotellövernattning. Nu blev det framskjutet för andra gången med ett helt år. Vi bestämde ändå att vi åker och lockade med våra vänner Eivor och Jan-Henrik, det var ett väldigt bra drag. Vi har haft så otroligt roligt och fokus har legat på mat.


Lördagskvällen hade vi bokat bord på hotellets restaurang och tog en fördrink uppe på skybaren. Tidigare under dagen besökte vi Finlayson området och det var nästan givet att det skulle bli Plevna för mat och dryck då. 


På kvällen blev det Marrakechs kyckling och Creme brulee till efterrätt. Vi så gott som rullade ut ur restaurangen.


1 maj och vy från hotellrummet tidig morgon.


Vi två som är onödigt morgonpigga var tidigt på frukost och begav oss ut på promenad i staden. Först tog vi en runda kring Nokia arenan där konserten skulle hållits. Den känns otroligt maffig och stor.






Vädret var riktigt skönt denna morgon.


Vi tog en runda längs vattnet.



 Och in på sidogator med härligt röda uteserveringar. Där nånstans hamnade jag att gråta en skvätt i ett gathörn när jag fick reda på att systers ena hund dött. Att vara djurvän har sina sidor och plötsligt var längtan hem till Bonzo och hans pälsklädda kramgoa kropp väldigt stark.

Tillbaka på hotellet tog vi en kaffe med våra vänner som "äntligen masat sej upp" ;) Småningom ut på stan igen som för andra dagen var proppfull av studenter och annat folk som sökt sej ut för att fira vårens ankomst. Vet inte när jag senast skulle ha varit i en sån folkmassa som denna helg. Det fullständigt myllrade av liv. Vi sökte oss mot Tallipiha där det också var folksamling då det var barnens majkalas inne på området. Vi skulle bara till chokladbutiken för att hitta lite gott och fortsatte nöjt därifrån med våra väskor.

Det blev kaffe och Latte på cafe´ och en pizza före vi hämtade våra väskor och begav oss mot tåget. En härlig helg med fokus på mat och att bara vara. Så fint att kunna tillbringa tid med vänner på detta vis och jag hoppas detta är nåt vi kan göra om en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar