Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 februari 2023

Det här är stort

Till Vasa i dag igen. Vi började med att fira med fastlagsbulle på aromas cafe´ i GW gallerian.


Jag fick nämligen hämta hem min lilla pärla till bil. Tänk, en alldeles egen vid 51 års ålder. Det är stort om nåt.


Vi stannade på ännu en kaffe i Oravais och där tryckte gubben igång radion åt mej. Jag var så rädd att trycka nåt extra på nån knapp, tänkte att den exploderar eller alla plåtar ramlar ut till sidorna och jag lämnar på vägen med sits och ratt i hand. Riktigt läskiga tankar där. 



 Kom hem lyckligt med en riktigt nersaltad bil. Så synd för den var nytvättad när vi for från bilaffären. Vi tog tag i båda bilarna som såg riktigt eländiga ut efter dagens utfärd och skurade upp dem.

Och jag har investerat i snöborste med isskrapa och parkeringsbricka. Frågade gubben om jag också skulle köpa en wunderbaum och han himlade med ögonen. Så nej, det blev ingen gran. 

Få se om jag smyger ut före läggdags och önskar den lilla Golfen gonatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar