Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 25 februari 2023

Vinterlediga dagar

Vi tog tåget till ett vintrigt Tammerfors i torsdags. Gubben åkte spårvagn till nån cykelaffär på utsidan som jag vägrade, istället shoppade jag runt i Ratina köpcentret. Här är det viktigt att förtydliga att det är mina väskor han håller i, hujedamej  ändå! Tänk om han gått loss på HM Home...


Så mycket mer inbjudande sommartid.


In i värmen på Plevna för att avnjuta deras goda hamburger måltid. 


Som efterrätt slog jag till på en After Eight Coffee, mmm... Sen lullade vi ut i snön igen.


Nyinköpt pläd och kuddar till soffan.


I går traskade vi på som vanligt här hemma.


Lika som i dag i ett alldeles bedårande vinterväder. Så lycklig hund!


Såna dagar som i dag är en lapphund verkligen i sitt esse. Yr av lycka och med huvudet långt ner i snön plogar han framåt i sina spårningar. Skäller och dansar av glädje.


Det kom upp ett minne för 6 år sen av en annan lycklig hund. Zeb var precis likadan. Älskade sol och pudersnö <3



 Mina grönväxter har fått ny jord i dag och fredskallan har blivit delad i fyra delar. Den växer så det knakar och spränger krukor vartannat år ungefär.

Nu har också min stickning kommit till en intressant fas när jag fått sticka ihop alla delar och påbörjat oket med mönsterstickning. Nästan lite för roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar