Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 14 februari 2021

Alla hjärtans dag

Hoppas ni haft en fin vändag. Här har ungdomarna varit och mamma och Hasse dök också upp. Patrik och Lotta bjöd på urgoda fastlagsbullar och hade med sej en leksak till Bonzo.


Morgonlänken var underbar och kall men vi trivdes Bonzo och jag och han fick springa lös en stund också. Dock är det svårt att få fast honom tillbaka, springer undan och retas. Jag hade glömt godiset hemma annars hade det inte varit nån konst. Försökte förklara för honom att Zeb på kommandot att "Nu sätter vi fast dej" satte sej och väntade att han skulle kopplas igen. Men tids nog sitter det väl hos Bonzo också.


I kväll har jag drejat med varierande resultat. En ytterkruka som jag var riktigt nöjd med och visste genast att den ska få den grönbruna färgen. Sen ett fat som var riktigt bra men som kollapsade när det skulle flyttas. Så gjorde jag ett till fat, ett sämre sådant men lämnade det kvar på tallriken och bara drog med tråd under så att det inte fastnar helt och hållet i tallriken. Så får det nu torka lite så får jag se om det går att göra så. Borde ha tilläggstallrik som bara är att flytta av men då tror jag det måsste borras hål i den befintliga skivan. En hel vetenskap det där.


Fotor med stort gilla tecken. Vintern kan vara så fantastisk vacker och inget resmål i världen slår det just nu. Så skönt att kunna njuta till fullo av det som erbjuds i hemknutarna trots att längtan till olika resemål med jämna mellanrum gör sej påminda. Men vi lever här och nu och får göra det bästa av den här tiden. Kanske kommer vi starkare och klokare ur det här också.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar