Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 1 februari 2021

Februari

Efter en tuff men rolig dag på arbetet var det skönt att komma hem till stickningen och en sovande Bonzo bredvid. Närheten till en hund ger så mycket positiva vibbar och harmoni. 

Jag har en mycket bra natt bakom mej, bästa på flera månader och jag vaknade utvilad utan huvudvärk och visste att jag skulle gå med ett leende genom dagen.

Och energi fanns ännu när jag kom hem och jag började fixa fogar i köket. Fogmassa har lossnat på flera ställen och det har stickt mej i ögonen en lång tid. Så det har skrapats tejpats och fogats och hela tiden hittade jag nya ställen att täppa igen. Allt är nu igenmurat! Dessutom har jag julstädat bakom köksspisen. Om det var till förra julen eller till den kommande må vara oskrivet, julstädat var det här.


Och vårkänslorna rasar även i sockfabriken. Gula vita gråa och sköna och på detta sätt hälsar jag februari månad varmt välkommen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar