Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 7 februari 2021

Bonzo på nya marker

Vi tog Bonzo på en längre tur i dag för att få nya dofter i näsan och nya marker att undersöka. Längtar till de långa söndagspromenaderna, såna som vi gjorde med Zeb varje söndag så länge han var ung och frisk(are). Pojkarna sov ännu när vi var hemma kring tolv och vi fick schasa upp dem. Det var andra tider. Bonzo har otroligt mycket ork och energi som behöver få utlopp så lite längre länkar kan vi göra nu.

När vi kom hem började jag med kalopsen och ett par timmar senare satt vi samlade med våra ungdomar kring matbordet. Så småningom gick en för att valla skidorna, en för att slipa gitarrhals och en för att vila. Kvar fanns Lotta, Bonzo och jag som satt i sofforna och småpratade. Riktigt skönt utan nån som helst sport på tv:n. 

Stickat och tagit det allmänt lugnt resten av dagen. Har lovat Bonzo en liten tur med sparken i kväll, han tycker det är länge sen vår länk i förmiddags.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar