Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 16 februari 2021

Fastlagstisdag

Bästa kaffepausen på arbetet! Var inte ens hungrig när det blev till mat.


Så skönt att komma hem, duscha och ta en kaffekopp vid köksbordet som var indränkt i solljus. Jag har ett sånt skitigt arbete den här veckan att jag inte ens tror det finns en så skitig karl på hela firman. Noll feminin glans, tror jag börjat gå bredbent, roklar och svär. Svart upp över öronen och värk i armar och händer. Det gjorde ont bara av att hålla i styret på hemväg i dag. Händerna är så påfrestade både i arbete och fritid att jag borde sitta med händerna vilandes hela kvällarna en tid framöver. Det går bara inte. Jag vill inte.


Drejandet har känt på fingrarna och nu var det hög tid att beskicka det jag gjort. Nästan så det var för torrt redan. Fyra skålar gjorde jag klara, två fat slog jag sönder för att blötlägga och göra nytt av.


Jag kanske håller mej ifrån det ända till helgen nu. Men jag har ju mina sockor att sticka...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar