Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 februari 2021

Ny vecka, igen


 - 15 i morse när jag trampade iväg till arbetet. Tänkte att på denna tur behöver jag inte svälja så många flugor eller annat krafs. Gäller alltid att se det positiva i saken. Det gick helt ok, bara lite frusen om fingrarna när jag kom fram. Nästan värre att ta sej hem på eftermiddagen när snålblåsten hade fått upp farten. Sista biten hem började magen knorra och jag funderade på vad jag ska göra för mat till mej när jag bara har mej själv i kväll. Klappagröjtn kom för mitt inre och jag blev så snål att jag nästan välte över styret när jag kände smaken. Kokade en rejäl kastrull och öste upp nästan över bredden. Grädden blev pricken över i: et. Dagens höjdpunkt, plus att jag snart har lillsonen inne på kvällskaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar