Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 24 februari 2021

Isiga vårkänslor

I går kämpade vi på med snön tills jag tyckte armarna var dubbelt så långa och jag svor på att inte röra ett finger för snöskottning i dag. Det liksom räcker nu, man har väl ändå annat att göra.


I dag i stället var bilen täckt av is då vi skulle hem och om inte förr så var jag väldigt tacksam över  kupe´värmaren som gjorde att rutorna var isfria. Värre var det med de som inte hade, de fick säkert arbeta en bra stund.

Här hemma i köket är det vårfeelis på g då det nu slår ut fler citrusblom som doftar bedårande. En riktig glädjespridare detta lilla träd.

Vår andra glädjespridare Bonzo var nästan lika isig som bilen när vi kom hem. När han glädjesprang sina rundor på gården rasslade det om hela hunden. Väl inne skakade han sej och det lät som någon hällde ut en burk strössel över golvet. Myspys.


Inte nog med att våren finns hemma i köket. I arbetet svetsar jag nu trädgårdsstolar på löpande band och har de finaste oljetrasor man kan tänka sej.


Sist måste jag få sätta ut en bild på en målning jag gjorde för tre år sen. Än i dag kan jag inte fatta hur jag fick till så mycket liv i ögonen. Detta var nog ones in a lifetime. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar