Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 2 april 2021

Långfredag

Långfredag.

Hade det varit den tiden då min mamma var liten hade Bonzo och jag snällt fått stanna inne hela förmiddagen. Ingen skillnad om det ösregnat eller om det varit solsken. Som tur är har det lättat under åren och vi kunde ta oss en härlig promenad till skogs. Så mycket dofter att upptäcka och vårkänslor som brassar i kroppen. Jag plockade hem lite videkissor som snällt fick stanna i vas i uterummet.


Naturen påminde om lidandets dag.

När vi kom hem fanns storebror här och vi fick dricka en kopp kaffe med honom. I morgon ska vi alla samlas kring påskmat.


Gubben hade bytt oss till sommardäck och första rundan gick till Jeppis ABC. Motvind och småkallt så en kopp varm choklad kändes bra. Medvind hem igen och det gick mycket lättare. Längtar ändå till landsvägscykling och shorts, enkelt och lätt på alla sätt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar