Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 21 april 2021

Riva och bygga

Vi satte igång genast efter arbetet med att riva klart terrassen, jag fick i alla fall lov att dricka ett glas vatten och byta till torra strumpor före. Gubben rev och jag drog ut spikar som om jag aldrig gjort annat. Hade gärna fyndat något trevligt därunder men inga stora saker hittades. Däremot 10 cent och det kan vara den slanten som alltid verkar saknas och en mutter... nu kanske allt blir bra igen.


Så länge gubben körde virket till roskis kom storebror full av bygg iver. han skulle hjälpa mej med en blomlåda.


Samtidigt som han premiärkörde de nya verktygen. Gick som smort.


Klappat och klart. Man kunde tro att vi bor på världens plattaste plätt men när det ska till att byggas saker lutar det både hit och dit. Därför ser lådan sned ut men den går i rak linje med växthuset. Där ska solrosor och sommarblommor bo.



 Den finaste blomman ståtar redan i en pallkrage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar