Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 april 2021

Solsken gör underverk

Vad lite solsken ändå kan tillföra en måndag. Typ allt.

Bonzo och jag drog till skogs och jag tror vi var lika glada båda två. Bonzo hoppade och dansade och bar stora grenar och rötter som han drog upp ur marken. En riktig skogsmaskin är han. Däremellan kunde han sitta högt på en sten och begrunda omgivningen och vara så där vacker som bara han kan.


Sen få lite godis för att han var så duktig och fin.


Och varför välja den enkla vägen när man kan ta den svåra och upptäcka ännu mer.


Men hur gullig får man va!? <3

Trött hund när vi kom hem och han slocknade efter kvällsmaten. Jag började skola om plantor och nu står de lite överallt. Dessutom lär maj vara kall om man ska tro på väderexperterna i arbetet så jag kommer att ha ett fasligt sjå med det gröna en lång tid framöver. Men bara det ger resultat sen så har jag fort glömt bort uppdrivningsfasen. Egenodlade grönsaker det är mumma det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar