Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 16 april 2021

Vilken fredag!

Vilket bra beslut ändå att ta the day off. Sov mej pigg och tog 1,5 timmes länk med Bonzo. Han som blir 9 månader i dag och kommer in i "slyngelåldern" Jag som matte undrar om det kan blir bökigare än så här? O giv mig styrka!


Bara för att jag tyckte det var fint.


Premiär med att sitta ute och äta grillat. Sa till gubben som om vi vore ute nånstans i Europa, en bra känsla.


Päron i nydrejad skål.


Violer i nydrejad kruka.


Påskäggen och hararna har gått i ide. Istället planterades violer.


Bonzo håller ställningarna...


... medan jag sätter band i smyckena.



 Så kommer gubben hem med terrassvirket och det ska lastas av. Nu är det åtminstone hemma, detsamma gäller virket till den långa odlingslåda som storebror ska fixa. Alltså i princip är allt nästan klart.

Akvarellbeställningen ligger i press, pelargonerna är planterade i större krukor och jag har fått min fredagspizza. Det går upp och det går ner, just nu är det ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar