Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 15 april 2021

När den stora tröttheten rullar in

Nu när jag äntligen kommer till skott med ett inlägg så känner jag hur den stora tröttheten rullar in. Är det våren, är det pollensäsongen eller vad. Eller alla konstiga måsten som rullar på i min skalle. Enlig den borde jag ha tusen projekt på gång just nu. Och kroppen säger nej.

I alla fall om vi tar från tisdag så var det så skönt att se på Trädgårdstider på play. Deras fantastiska lusthus! Men jag var för trött så jag har slutet kvar.


Jag hade innan på dagen varit till Esses trädgårdscenter och köpt jord till mina dahlior och nappade dessa fröpåsar i farten. De ska jag så i en bänk som ännu inte finns men som ska komma längs ena långsidan på växthuset. Kommer bli så bra då storebror lovat fixa själva planteringslådan.

Dessutom brottats med en vinbärsbuske som jag skulle ha bort och dess grova bökiga rötter. Jag gav mej inte utan gick hem med segern men har haft ont i armarna nu efteråt.



Gårdagen blev en historia för sej själv. Gjorde typ allt som kunde delats upp på en vecka. Först hörde jag mej för om P och L kunde komma över som hundskötare på kvällen och de lovade. Gulliga de <3 Sen bokade jag in ett besök hos fammo efter arbetet och satt en timme med henne. Pigg och förnöjd verkade hon vara och det var väldigt roligt för mej förstås. Efteråt till butiken och sen snabbt hem för mat och dusch. Skötarna kom och jag körde till Garden Flora för att hämta upp dahliaknölarna jag beställt. Så vidare till Hirvlax för att hämta hem det brända stengodset. Mycket nöjd över resultatet styrde jag hemåt igen. Pratade en stund med hundskötarna och ringde lillebror som fått först vaccindosen, man vill ju kolla att allt är som det ska.

Stupade i säng.




Här en del av hängsmyckena jag gjorde.


I dag hade vi äntligen samma skifte och kom hem samtidigt och njöt av varsin glass på terrassen. Firade till lika med för vi hade gjort det kloka beslutet att ta ledigt i morgon fredag. Vi ska i väg och kolla terrass virke och det är bra att inte behöva sätta lördagen på det.




Nu är också mina knölar satt i jord. Det blev några krukor. Sju nya sorter, resten övervintrare som jag är osäker på om de kommer i gång. Det lär ska synas inom kort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar