Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 10 november 2021

Det rullar på

Det rullar på i maklig takt tycker vi väl alla tre i huset. 

Jag är tillbaka i arbete och har fått ha lätta uppgifter hittills och kunnat sej nej till nåt. Från och med i morgon är det lite tyngre men jag försöker tänka på hur jag lyfter, hur jag står och hur jag håller axlar och armar, sen kan jag inte mycket mer än hoppas det håller. Hur som helst underbart att träffa arbetskompisarna igen.

Natten efter första dagen sov jag ett par timmar, resten spökade med kramper och domningar och jag var beredd på att inte klara mera, grät och bannade världen när morgonen kom. Men i ren ilska tog jag mej till arbetet också den dagen och i går kväll smällde jag in ett muskelavslappnande piller till natten och sov som ett barn. Vaknade pigg och glad som en lärka.


Så, min tröja är klar. Samma som Lottas men annan färg och jag får väl säga att jag är rätt nöjd trots att jag suttit med kuddar under armbågarna och bara stickat några varv åt gången.

I går kväll hade vi avslutning på höstsäsongen med målargänget. Vi åt pizza och hade väldigt trevligt. Det är liksom tradition att sista gången både höst och vår beställer vi pizza och glömmer allt vad penslar och kludd heter. Ett härligt litet gäng har vi varit denna höst men önskar förstås att vi blir flera i januari när vi återupptar målandet.


På tal om kludd så finns det i flera variationer. Riktigt mysigt att ta in en hund som knappt kan stå stilla så man får torkat bort det mesta. Att ta honom i duschen drar jag mej för, då blir det att skura hela tvättstugan sen. Så vi torkar det mesta medan vi kämpar åt olika håll, breder plädar över sofforna och hoppas att han inte hör några ljud utifrån så han måste rusa upp i dem för att se ut. Golven bryr jag mej inte i, finns knappt nåt kvar av dem mera.


Glögg flaskorna hopar sej men de extra fina vill jag spara närmare julen.


Så vi gjorde premiär på glöggsäsongen i kväll med vanliga Marlis och pimpade till lite extra för en lyxigare feelis. Annas pepparkakor och några chokladbitar (läs halva chokoplattan) till. Nu e de jul igen, nästan.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar