Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 16 november 2021

Mörk tisdag

Mörkret är nästan så det kryper under skinnet nu. Så det gäller att muntra upp sej själv och för mej blev det att få upp gardinkappan till det nytvättade fönstret. Inga julgardiner utan vintergardiner, då kan man ha dem längre upp. Den nytillverkade pappersstjärnan fann sin plats också, tänker att det blir en jordnära jul i år. I trälådan ska jag göra nån plantering sen. Jag har läst en del om dessa trälådor efter att jag köpte den i byns trädgårdshandel häromdagen. Det är danska Ib Laursen som säljer dem och det lär vara lådor som använts vid tegeltillverkning i Indien. Bruket har packats i lådor och fått stå ute i solen och torka. Lådorna är olika i storlekar och alla med sina skavanker. Om detta nu verkligen gäller den som finns i mitt kök är jag osäker på men till och med trädgårds och blomnörden Claus Dalby i Danmark påstår samma om dessa trälådor. Hursomhelst ska den snart förvandlas till jullåda.




 Kaffi tå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar