Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 15 november 2021

Stjärnglans

Ojoj en lite sämre natt igen. Hade säkert legat opassligt med axlarna och vaknade med pumpande värk i båda, så typiskt när måndagsmorgon är här om några timmar. Det lättade bara jag satt upp en stund och alla delar åter hittade sina platser, men det tog ett par goda sömntimmar av mej.

Arbetsdagen har ändå gått riktigt hyfsat och jag har haft ett nästan för enkelt arbete där jag kunnat pingla på lådkanten mellan varven. Då igen går tiden långsammare.

Efter arbetet svängde jag in till farmor då jag lämnat gubben på kvällsskifte och jag bara hade mej själv. Satt vid hennes säng och pratade nästan en timme. Hon var ovanligt pigg och skärpt och vi kunde samtala om flera olika saker och personer som hon plötsligt bara visste vem de var. Men mitt namn kom hon inte ihåg, bara att det började på A, så jag berättade och sa att hon är min farmor och vi kom ihåg hur mycket roligt vi haft tillsammans genom åren, att vi båda målat tavlor och grön är vår favoritfärg. Sådana stunder kunde jag sitta mycket längre men det blev mattid för henne och personal kom för att ta upp henne ur sängen.

Jag kom hem vrålhungrig och stoppade i mej nåt ohälsosamt precis som man inte ska göra, blev så otroligt trött att jag sov en stund med Bonzo på magen. Sen kunde jag ta tag i kvällsmat, trycka igång tvättmaskinen, fålla upp en gardinkappa som jag tyckte var onödigt lång förra julen och klistra och klippa en pappersstjärna. Såna viktiga saker.

Tror jag ger mej ledigt resten av kvällen, det är ju ändå bara måndag och jag borde orka hela veckan ut.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar