Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 2 november 2021

November

November började som Oktober var, sjukskriven. Men jag orkar inte orda mer om det, det är som det är. Istället försöker jag fokusera på de små och stora guldkornen som faktiskt strösslas över dagarna om jag bara är villig att se dem.

Som i går när vädret var helt okej. Då gjorde jag upp eld i grytan och kokade kaffe.


Tog ut fårskinnet för att ha varmt om rumpan, drack kaffe och stirrade in i elden. Så mysigt och rogivande.


Min trogna vän. Vad vore livet utan dej, fast du ibland är totalt hopplös och stänger öronen. Men för det mesta är du ett ilopilleri av stora mått.


Vi friluftar varje dag och villar bort oss bland träd och mossa, men än så länge har vi hittat hem. Alltid tid att stanna för att vässa gaddarna.



 Nu har jag fysikaliska behandlingar tre dagar i rad och lägger hoppet till dem.

Förra tisdagens målarkurs skissade jag upp en ny målning, i akryl denna gång. Har petat lite på den här hemma och ska fortsätta i kväll är det tänkt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar