Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 30 november 2021

Novembers sista

Novembers sista dag och Bonzo har besökt veterinär i kväll. Det var den årliga vaccinationen som gällde mot rabies, hepatit, valpsjuka, parvo och kennelhosta, alltså en hel radda med sjukdomar vi försöker styra undan.

Jag har tvättat undan de lättare ytterkläderna så snart har vi säkert plusgrader igen. Städat i skåpar trots att jag inte tänker fira julen där men ibland är det så hopplöst när man inte hittar nåt av det man söker så nu blev det en rensning i samma veva och allt känns gött.


En bok om Leonardo da Vinci hittade hem till mej i dag och det lilla jag hunnit läsa har gett mej mersmak. Nu dras jag mellan två hötappar, Leonardo eller Ernst på tv. Tror jag ska ge Ernst en ärlig chans, boken har jag ju i min ägo så. Fast helst skulle jag gå och sova, det blir korta nätter nu då en av oss kör skifte några dar.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar